Uczniowie Chemika na spotkaniu z podróżnikiem Arunem Milcarzem w Miejskiej Bibliotece Publicznej

 
milcarz15 listopada 2016
 roku uczniowie klas II ch, II In f, II gr, II f, II e, III c wraz z opiekunami: Jolantą Rakowską, Urszulą Przybytek, Kazimierzem Foltynem oraz Mieczysławem Kurczabem uczestniczyli w niezwykłej lekcji geografii, którą poprowadził znany podróżnik i laureat konkursu „Podróżnik roku 2004” Arkadiusz „Arun” Milcarz. Zabrał on uczniów do Mongolii, bo o tym właśnie opowiadał przez ponad dwie godziny. I czynił to fantastycznie: prowadząc ciągły dialog z młodzieżą, sypiąc anegdotami i dowcipami, bez cienia nudy czy rutyny – słowem: tak jak to powinno się robić.

Cały pokaz opierał się na prezentacji filmu, który w pewnych momentach był zatrzymywany, by podróżnik mógł dopowiedzieć kilka słów od siebie. Na sali często gościł śmiech oraz zdziwienie. Na początku osoby zgromadzone na sali zapoznały się z przebiegiem podróży. Następnie z kulturą i zwyczajami, które dość znacznie różnią się od naszych. Pod koniec prowadzący pokazał widzom  plecak, który towarzyszył mu przez cały czas podczas pobytu w Mongolii. Były w nim najpotrzebniejsze rzeczy, tj. ubrania czy nóż.

Arkadiusz „Arun” Milcarz – podróżnik, artysta, poeta, autor filmów dokumentalnych. W 1998 roku zorganizował trzymiesięczną wyprawę do ekwadorskiej dżungli, gdzie przyglądał się życiu indiańskich plemion Kofan, Siona i Huarani. Rozgłos przyniosła mu samotna wyprawa „Afryka Maraton„, za którą w 2005 roku otrzymał statuetkę Kolosa w kategorii „Podróże”. Celem ekspedycji było samotne przebycie kontynentu afrykańskiego z południa na północ, najmniej popularnymi szlakami, z wykorzystaniem minimum środków pieniężnych.

Arun Milcarz mówi o sobie: „Jeżdżę po świecie, aby dowiadywać się jak sprawy mają się naprawdę. Obserwuję, kiedy jestem tam. Kiedy jestem tu staram się na różne sposoby dzielić tymi obserwacjami. Te sposoby to film, muzyka, słowo. Nie lubię męczyć i nudzić. Spotkania ze mną i moją koncepcją przekazu to interaktywna zabawa trochę inne spojrzenie na świat.”
Takie nietypowe spojrzenie na świat, przedstawione w sposób ekspresyjny, zabawowy najlepiej przemawia do młodych ludzi. Tak stało się też i tym razem. Uczniowie z chęcią wzięli udział w niezwykłej podróży po egzotycznych zakątkach naszej planety. Bez wątpienia nie tylko pogłębiła ona ich wiedzę o świecie, lecz także stała się dla nich inspiracją do własnych poszukiwań.

Bookmark the permalink.

Comments are closed.