Wycieczka krajoznawczo – turystyczna do Morawskiego Krasu i Wiednia

W dniach 3-5.04.2024 r. 52 uczniów z Naszej Szkoły pojechało na wycieczkę,  podczas  której miało  okazję zobaczyć Ołomuiec, Morawski Kras oraz Wiedeń.

W pierwszym dniu wyjazdu zwiedziliśmy najpierw przepiękny Ołomuniec, a następnie Jaskinię Punkvy wraz z Przepaścią Macochy oraz odbyliśmy rejs podziemną rzeką Punkvą.

W drugim dniu ruszyliśmy na Wiedeń.  Spacer po mieście, zwiedzanie Hofburga i wizyta w Muzeum Historii Naturalnej wypełniły cały dzień. Zmęczeni, ale bogatsi o nowe doznania wróciliśmy na nocleg do Czech. W ostatnim dniu wycieczki wyjechaliśmy na wzgórze Kahlenberg, skąd Sobieski ruszył  z odsieczą Wiedniowi w czasie najazdu tureckiego. Odrobina historii, widok na Alpy i panorama Wiednia zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie.  Następnie zwiedziliśmy pałac Schonbrunn, odbyliśmy spacer po otaczającym go parku. Kolejną atrakcją była wizyta w Muzeum Techniki.

Zmęczeni, z dziesiątkami tysięcy kroków, które wykonaliśmy podążając śladami historii,  wróciliśmy do Oświęcimia.