Godziny otwarcia:
Poniedziałek 7.30 – 15.00
Wtorek 7.30 – 15.00
Środa 7.30 – 15.00
Czwartek 7.30 – 15.00
Piątek 7.30 – 15.00
Opiekę nad biblioteką sprawują:
mgr Agnieszka Dąbrowa,
mgr Beata Czarnik
mgr Ewa Hatłas,
Biblioteka stanowi centrum informacji dla uczniów i nauczycieli, daje możliwość rozwijania zainteresowań i samokształcenia.
Jest interdyscyplinarną pracownią służącą do realizacji potrzeb dydaktyczno-wychowawczych szkoły.
Użytkownikami biblioteki są uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy szkoły.
Biblioteka zajmuje dwa pomieszczenia. W pierwszym znajduje się wypożyczalnia oraz Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej, w którym do dyspozycji czytelników jest 7 stanowisk komputerowych z dostępem do Internetu.
W drugim pomieszczeniu usytuowana jest czytelnia..
- Aktualności
- Katalog On-line
- Regulaminy
- Dla maturzystów
- Wirtualne spacery
- Biblioteki cyfrowe
Co gromadzimy:
ZBIORY:
Posiadamy ok. 23 tyś książek – lektury, literatura piękna, słowniki i encyklopedie, albumy i atlasy, materiały dydaktyczne, literatura popularno-naukowa ze wszystkich dziedzin. Zbiory biblioteczne są inwentaryzowane i opracowywane za pomoca programu komputerowego MOL Optimum. Komputerowe wyszukiwanie informacji ułatwiają katalogi: alfabetyczny, tytułowy, przedmiotowy, serii i wg klasyfikacji UKD.
CZASOPISMA:
Agora Chip Charaktery Claudia Cogito Delta Teutsch Aktuell |
Dialog English Matters Fokus IT Professional Młody Technik Mówią Wieki Newsweek |
Perspektywy Świat Nauki The Teacher Twój Styl Wiedza i Życie Wysokie Obcasy |
Adresy – biura posłów i senatorów, instytucji centralnych, praca w Europie Andrzejki Angielski dla seniorów Atlas grzybów Bądź Zdrów – diety BibliotekaChiny – mapa Chopin Cmentarz Rakowicki Człowiek Dolina Karpia – ludzie, ryby i ptaki 21 odkryć XXI wieku Euro Genetyka Getto krakowskie Getto warszawskie Głos Ziemi Oświęcimskiej Historia dziennikarstwa Igrzyska olimpijskie Jan Paweł II Jeziorański Jan Nowak Kanały Kantor Kapuściński Ryszard Klimat Kodeks drogowy Parlamentaryzm Peru Plany miast Podziemie antykomunistyczne 1945-1954 Polityka – wydarzenia Polska – atlas drogowy Polska – atlas turystyczny Polska – historia z „Gazety” 1989-2006 Polskie Państwo Podziemne 1939-1945 Polskie przedsiębiorstwa Poradnik Medyczny Poradnik Vademecum 50+ Powiaty – mapa Pozytywizm Praktyczny poradnik Prawo Rasy psów Rej Mikołaj Religie Rok w ogrodzie Rośliny w domu i na balkonie Samochodowy atlas Europy Samochody Sekty Skamandryci |
Kolędy Komputer dla seniora Kraków Królowie polscy Kuchnia „Gazety Wyborczej” Kujon Leksykon roślin doniczkowych Lepsze życie Liczby Madonny – Najpiękniejsze wizerunki Matki Bożej Malarstwo Mapa polityczna świata Mapy kosmosu Merkuriusz Polski Miasta Mosty Motyle Mundial Nagroda „Nike” Narty Nasi Święci Niezbędnik Ucznia Ogród Oświęcim Owoce jesieni Palce lizać Słonimski Antoni Słowacja Smaki wina Solidarność 1980-2005 Spacerownik Starożytny Egipt Szlaki rowerowe – mapki Świat Stanisława Lema Tajemnice chrześcijaństwa Teatr Testy IQ Toruńskie pierniki Turystyka Ulgi,, zniżki, świadczenia dla seniorów Unia Europejska Unia Lubelska Wielcy Polacy Windows dla seniora Własna firma Zachwyty Malopolską – Klasztory Zdjęcia, filmy, muzyka dla seniora Zmysły Związek Nauczycielstwa Polskiego Życie na ziemi Życie w głębinach |
ZBIORY AUDIOWIZUALNE:
Akademia Umysłu
Atlas świata
Encyklopedia przyrody
Encyklopedia PWN
Encyklopedia zwierząt
Filmoteka Szkolna
Kursy obsługi programów komputerowych
Lektury szkolne
Multimedialna „ściąga” PWN
Multimedialny atlas świata
Multimedialny niezbędnik
Nauka języka angielskiego
Nauka języka niemieckiego
Nauka języka rosyjskiego
PRL w filmie
Przeszłość to dziś – muzyka
Słownik języka polskiego
Słownik ortograficzny
Słownik poprawnej polszczyzny
Świat Nauki
Wojna w filmie
I wiele innych filmów fabularnych – klasyka kina światowego i polskiego a także filmy współczesne
TUTAJ DO POBRANIA PREZENTACJA O NASZEJ BIBLIOTECE (16MB)
MATERIAŁY DLA NAUCZYCIELI:
- „6 modeli w dydaktyce cyfrowej”
- Arends Richard I. – „Uczymy się nauczać”
- Berczyński Mariusz – „Wychowanie fizyczne w szkole: poradnik dla nauczyciela”
- Bieś Bronisław – „Poznajemy i wybieramy zawód: informacje dla nauczycieli i uczniow o wybranych zawodach, ich hiostorii, wymaganiach, zagrożeniach i możliwościach edukacji”
- Braun Marcin, Mach Maria – „Jak pracować ze zdolnymi?: poradnik dla nauczycieli i rodziców”
- „Byod – jak wykorzystać własny sprzęt uczniow w szkole”
- „Dlaczego należy uczyć o Holokauście?” pod red. Jolanty Ambrosewicz-Jacobs, Leszka Hońdo
- „Dobre praktyki wykorzystania funduszy unijnych w obszarze oświaty”
- „Doradztwo edukacyjno-zawodowe: przykładowe rozwiązania”
- „Dylematy wczesnej interwencji profilaktycznej w szkole : pod redakcją Bogusławy Bukowskiej
- „Edukacja artystyczna w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum: muzyka, plastyka, wiedza o kulturze, historia muzyki, historia sztuki, język łaciński i kultura antyczna, zajęcia artystyczne”
- „Edukacja historyczna i obywatelska w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum: historia i społeczeństwo, historia, wiedza o spoleczeństwie, podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce, wychowanie do życia w rodzinie, etyka, filozofia”
- „Edukacja jako odpowiedź: odpowiedzialni nauczyciele w zmieniającym sie świecie”. Pod redakcją Grzegorza Mazurkiewicza
- „Edukacja matematyczna i techniczna w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum: matematyka, zajęcia techniczne, zajęcia komputerowe, informatyka”
- „eTwinning w Polsce – to już 5 lat: wybór projektów nagrodzonych Krajową Odznaką Jakości”
- „Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym: refleksje”. Pod redakcją Grzegorza Mazurkiewicza
- „Gamifikacja”
- „Gatunek i jego środowisko: multimedialny program komputerowy: poradnik metodyczny”
- „GIS w szkole: poradnik dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych”
- Golanko Jolanta, Skirmuntt Grażyna, poziomek Urszula – „Przyroda w szkole ponadgimnazjalnej: poradnik metodyczny”
- Green Gordon W. – „Jak pomagać dziecku w nauce”
- „Istota uczenia się: wykorzystanie wynikow badań w praktyce”. Redakcja Hanna Dumont, David Istance, Francisco Benavides”
- „Jak być jeszcze lepszym?: ewaluacja w edukacji”. Pod redakcją Grzegorza Mazurkiewicza
- „Jak korzystać z technologii do zarządzania klasą”
- „Jak wprowadzić szkołę w świat dydaktyki cyfrowej”
- „Jak wykorzystać wizualizację w edukacji”
- „Jak wykorzystać zasoby i narzędzia sieciowe w edukacji”
- „Jak zainspirować cyfrową zmianę w szkole”
- „Jak zainteresować uczniów astronomią w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej?”
- „Jakość edukacji: różnorodne perspektywy” . Pod redakcją Grzegorza Mazurkiewicza
- „Jan Paweł II autorytet w wychowaniu do wartości : scenariusze lekcji wychowawczych ; szkoła ponadgimnazjalna”
- „Język polski w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum”
- „Języki obce w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum”
- „Kompasik: edukacja na rzecz praw czlowieka w pracy z dziećmi”. Redakcja i współautorstwo Nancy Flowers
- Kula Roman „Przewodnik metodyczny do podręcznika dla szkół średnich „Elementy informatyki”
- Kulpa-Szustak Iwona, Wojtulewicz Joanna „Wszystko jest poezja…: poradnik dla nauczycieli przygotowujących uczniów do interpretacji utworów poetyckich na maturze”
- Lipska Małgorzata – „Monitorowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego w praktyce szkolnej”
- „Metoda podawcza”
- Metoda projektowa”
- Mizera Aleksander – „Jak nauczyć się rozwiązywania zadań rachunkowych z chemii?”
- „Na wyzwania – rozwiązania : dobre praktyki samorządowe w zakresie zarządzania oświatą”. Pod redakcją Przemysława Nosala
- Marzano Robert J. – „Sztuka i teoria skutecznego nauczania”
- Mizak Jacek – „Wychowanie ku moralności”
- „Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego na II, III, IV etapie edukacyjnym”
- Moss Cnnie M., Brookhart Susan M. – „Cele uczenia się: jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję”
- „Nauczanie hybrydowe”
- „Nauczanie problemowe”
- „Odwrócona klasa”
- „Opis produktu finalnego projektu innowacyjnego testującego: LDC – laboratorium dydaktyki cyfrowej dla szkół województwa malopolskiego”
- Panimasz Katarzyna, Lewandowski Grzegorz – „Historia i społeczeństwo. Planowanie – realizacja – ewaluacja”
- „Partycypacja a lokalna polityka oświatowa – raport z badań terenowych”. Praca zbiorowa
- „Perspektywy indywidualizacji kształcenia : raport tematyczny z badania”
- Petlak Erich, Fenyvesiova Livia – „Przyjazna szkoła”
- „Podejście konektywistyczne”
- „Podejście konstryktywistyczne: konstruowanie wiedzy przez interakcję z otoczeniemi”
- „Polacy i Żydzi: nauczanie o Holokauście w perspektywie ośmiu wieków dziejów Żydów w Polsce. Poradnik dla nauczyciela”
- „Pomagam mojemu dziecku wybrać zawód i szkołę ponadgimnazjalną” : broszura dla rodziców
- „Poradnik dla dyrektorów szkół w zakresie nowego modelu wdrażania dydaktyki cyfrowej w szkolach”
- „Prawa czlowieka. Poradnik nauczyciela”. Praca zbiorowa pod redakcją Katarzyny Koszewskiej
- „Program podnoszenia kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania ICT”
- „Program przygotowania osób zarządzających placówkami oświatowymi”
- „Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej: tworzenie – wybór – ewaluacja”
- „Przemoc seksualna wobec dzieci: informator dla rodziców i opiekunów”
- Przybyła Wieslaw, Magdalena Ratalewska – „Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe”
- „Przywództwo i zmiana w edukacji: ewaluacja jako mechanizm doskonalenia”. Pod redakcją Grzegorza Mazurkiewicza
- „Scenariusze lekcji dla szkół ponadgimnazjalnych : język polski, język angielski, matematyka, geografia”
- Skura Małgorzata, Lisicki Michał – „Jak rozwija się dziecko i jaka jest rola nauczyciela w tym rozwoju”
- Sterna Danuta – „Uczę (się) w szkole”
- „Szkoła wobec wymagań państwa: poradnik dla jednostek samorządu terytorialnego (organów prowadzących)”. Praca zbiorowa pod redakcją Anny Gocłowskiej
- „Szkoła wobec wymagań państwa” : poradnik dla nauczycieli i dyrektorów . Praca zbiorowa pod red. Anny Gocłowskiej
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – biologia”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – chemia”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – filozofia, etyka”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – fizyka”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – geografia”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – historia”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – język łaciński i kultura antyczna”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – język polski”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – matematyka”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – muzyka, historia muzyki”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – plastyka, historia sztuki”
- „Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej – wiedza o społeczeństwie”
- Weinschenk Reinhold – „Podstawy pedagogiki ksiedza Bosko”
- Wojtasik Bożena – „Podstawy poradnictwa kariery: poradnik dla nauczycieli”
- „Wychowanie fizyczne i edukacja dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum”
- „Zapobieganie samobójstwom: poradnik dla nauczycieli i innych pracowikow szkoly”
- „Zarządzanie siecią szkół ponadgimnazjalnych :polityka oświatowa dużych miast”. Pod redakcją Anety Sobótki
- Zbrzeźna Celina, Przybyszewska-Pietrasiak Anita, Ratajczak-Nadolska Grażyna – „Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych: poradnik dla nauczycieli”
- „Zdolni w szkole, czyli O zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniow zdolnych: poradnik dla nauczycieli i wychowawców”. Praca zbiorowa pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej, Dominiki Jastrzębskiej
- Zielicz Włodzimierz – „Poradnik pracy z uczniem zdolnym w zakresie fizyki w szkole ponadgimnazjalnej”
- „Zrozumieć innych czyli Jak uczyć o uchodźcach” pod redakcją Katarzyny Koszewskiej